Єдина Країна! Единая Страна!
Чутівський районний методичний кабінет Субота, 21.10.2017, 18:47
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту

Категорії розділу
Вчителям [32]
Методичні рекомендації для вчителівв
Батькам [26]
Методичні рекомендації для батьків
Учням [9]
Методичні рекомендації для учнів

Пошук

Форма входу

Опитування
Хто Ви, наш відвідувач?
Всього відповідей: 160

Новини Педпреса

Головна » Файли » Методичні рекомендації » Учням

„ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОВЕДЕННЯ І ТА ІІ ЕТАПІВ ВСЕУКРАЇНСЬКИХ УЧНІВСЬКИХ ОЛІМПІАД З БАЗОВИХ ПРЕДМЕТІВ”
06.12.2012, 10:33

Щороку в жовтні у навчальних закладах України розпочинаються предметні олімпіади. Традиція їх проведення існує в Україні з 60-х років минулого століття. І майже півстоліття поспіль олімпіади залишаються однією з найпоширеніших і наймасовіших позакласних і позашкільних форм організації освіти.
ОСНОВНИМИ ЗАВДАННЯМИ ОЛІМПІАД Є :
*стимулювання творчого самовдосконалення дітей, учнівської молоді;
*виявлення та розвиток обдарованих учнів та надання їм допомоги у виборі професії, залучення їх до навчання у вищих навчальних закладах;
*підвищення інтересу до поглибленого вивчення базових дисциплін;
*підвищення рівня викладання базових дисциплін;
*виявлення, поширення і впровадження в навчально-виховний процес сучасних прийомів і методів навчання.
Учнівські олімпіади проводяться з 16 базових предметів. При виникненні потреби та за наявністю фінансових можливостей можуть проводитися олімпіади з інших базових дисциплін , а також спеціальні комплексні олімпіади учнів початкової школи.
Для проведення олімпіад існують теоретичні засади, визначено організаційну структуру проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад та створено нормативну базу.
Нормативно-правова база проведення олімпіад охоплює :
*Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових дисциплін”;
*Наказ управління освіти ОДА „ Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін”;
*Наказ відділу освіти РДА „ Про підсумки проведення ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін”;
*графік проведення олімпіад;
*науково-методичні листи , програми олімпіад, методичні матеріали,
завдання для проведення олімпіад.
УЧАСНИКИ ОЛІМПІАД.
Учні мають право брати участь у кількох предметних олімпіадах. До участі в наступному етапі допускаються тільки учні, які стали переможцями попереднього етапу відповідної олімпіади.
У І етапі олімпіад беруть участь усі учні школи , які бажають. Перелік дисциплін , з яких проводиться олімпіада , та класів , які беруть участь у змаганнях, визначається відповідним оргкомітетом закладу освіти.
У ІІ етапі олімпіад беруть участь учні середніх закладів освіти, що стали переможцями і етапу олімпіад відповідно:
-з математики 6-11 класів;
-з української мови та літератури, фізики та географії 7-11 класів;
- з історії, хімії , інформатики. Іноземних мов, біології та трудового навчання 8-11 класів;
- з основ правознавства, основ економіки, російської мови та світової літератури 9-11 класів.
- з екології, психології , фізичної культури 11 класи
Учасники олімпіад до початку змагань мають бути ознайомлені з порядком і умовами їх проведення, обладнанням, інструментами, матеріалами, характером і обсягом виконуваних робіт, видами і формами морального і матеріального заохочення тощо.
Учасники олімпіад повинні суворо дотримуватися вимог їх проведення, норм і правил техніки безпеки, виконувати рішення оргкомітету і журі, виявляти бережливість у використанні обладнання, приладів, інструментів тощо. У разі порушення цих вимог спільним рішенням оргкомітету та журі вони можуть бути усунуті від змагань та дискваліфіковані.
Категорично забороняється втручання батьків учасників та інших сторонніх осіб у перебіг змагань , перевірку робіт та розгляду апеляцій.
ОРГКОМІТЕТИ ОЛІМПІАД.
Оргкомітети створюються із числа керівників установ і організацій, що проводять олімпіади, працівників методичних установ.
Очолює оргкомітет голова, який має заступників і секретаря. Голова оргкомітету здійснює розподіл доручень між його членами та керує роботою з організації проведення відповідної олімпіади. Оргкомітети
-проводять організаційну роботу з підготовки і проведення олімпіад;
-визначають і забезпечують порядок проведення олімпіад;
- створюють комісію, яка проводить реєстрацію учасників олімпіад, перевіряє відповідність складів команд до зазначеного в поданих заявках, наявність і правильність оформлення документів;
-готують документацію для проведення олімпіад / бланки протоколів, звіти тошо/
-визначають персональний склад учасників для участі у наступному етапі олімпіад;
-складають звіти про проведення олімпіад.
ПРОВЕДЕННЯ ЗМАГАНЬ.
Період олімпіад них змагань, що відбуваються спочатку на шкільному, потім – на районному та обласному рівнях, завершується на державному. Учнівські олімпіади – це відповідальні та дуже напружені інтелектуальні випробування.
Перед початком олімпіад проводяться інструктажі щодо порядку і умов проведення. Виконання завдань організовується окремо для учнів кожної паралелі класів. Кожна з груп працює в окремих аудиторіях: дітьми у цей час опікуються педагоги-спостерігачі.
РОБОТА ЖУРІ
Перевірка завдань здійснюється журі, до складу якого входять вчителі шкіл району. Журі працює із зашифрованими роботами. Кожен член журі засвідчує оцінку підписом у роботі. Після розшифровки робіт кожен член журі підписує зведений протокол і має змогу перевірити за шифрами, чи правильно записані усі бали. Роботи перевіряються за критеріями, вказаними у завданнях, а за їх відсутності – журі розробляє свої критерії.
Результати перевірки робіт, питання щодо роз’язування завдань та критеріїв їх оцінювання аналізуються на консультаціях, які проводяться для учнів і керівників команд по закінченню перевірки робіт.
ПОРЯДОК РОЗГЛЯДУ АПЕЛЯЦІЙ.
Учасники олімпіади та їх керівники, ознайомившись із розв’язками завдань, запропонованими журі, та з попередніми результатами, у разі незгоди з оцінкою роботи / до підбиття остаточних підсумків/ мають право на подання апеляції. Порядок її розгляду на олімпіаді наступний:
-рішення про допуск до розгляду суті апеляції членами журі вирішується спільно представником оргкомітету, відповідальним за дотримання вимог чинного Положення та головою журі; дозволу одного з них достатньо для розгляду апеляції;
АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ УЧАСТІ ШКОЛЯРІВ В ОЛІМПІАДАХ
З метою удосконалення проведення інтелектуальних змагань та підготовки до наступних олімпіад, ознайомлення педагогічної громадськості з досвідом роботи з обдарованою молоддю здійснюється аналіз результативності школярів в учнівських олімпіадах з базових дисциплін.
1. Аналіз змісту завдань та їх виконання учасниками олімпіади .Він готується РМО відповідного предмету під керівництвом голови журі на основі аналітичних матеріалів.
2.Загальний показник по школах, тобто рейтинг участі команд школярів. Рейтинг визначається відповідно протоколів, де враховується загальна кількість учасників по школах та кількість призерів.
3.Загальні показники виступу учнів по окремих закладах освіти. Враховується рівень викладання, професіоналізм вчителів, створення системи роботи з обдарованою молоддю.
Олімпіади - явище складне і суперечливе, а серед освітян , учнів та їх батьків є як прибічники, так і опоненти такої форми роботи. Все ж вважаємо, що традиція проведення олімпіад, які підвищують престиж знань, сприяють, виявленню талантів у різних галузях наук, має продовжуватися.

ПАМ’ЯТКА УЧАСНИКА ОЛІМПІАДИ
Шановний друже!
Щиро вітаємо Вас – учасника учнівської олімпіади.
У олімпіаді беруть участь учні, які представляють школи району.
Інтелектуальні змагання будуть проходити протягом 3-х годин. Виконувати роботу Ви будете на розданих аркушах. Порядок виконання завдань можете обирати самостійно. Завдання записується за тим номером , за яким воно вказано. Писати можна тільки ручкою, розбірливо, акуратно, без виправлень. Внесення позначок, що можуть сприяти її де шифровці, не дозволяється.
Під час виконання завдань кожен учасник олімпіади має право вийти з класу після повернення учня, який виходив раніше. При цьому робота, на якій зазначається час відсутності, залишається в класі.
Категорично забороняється користуватися мобільними телефонами та іншими засобами зв’язку.
Для кожного завдання вказано максимальну кількість балів , яку Ви можете отримати за правильну відповідь. За сумою балів, буде визначено переможців змагань.
Бажаємо Вам успіху!
ПАМ’ЯТКА ВЧИТЕЛЯ-СПОСТЕРІГАЧА
У кожній групі учасників під час виконання завдань має знаходитися вчитель-спостерігач.
Перед початком спостерігачі мають перевірити присутність учасників зі своєї групи за списком.
Під час виконання завдань учні повинні сидіти за партами по одному.
Завдання виконуються лише ручкою. На всі запитання учнів необхідно відповідати вголос.
Роботу кожного учасника слід приймати особисто.



ЛІТЕРАТУРА
1.”Положення про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін”
2.Н.Ольхіна та інш. Історичні олімпіади. Рекомендації, завдання, відповіді.-Харків,2010.
3. Готуємось до історичної олімпіади. „Шкільний світ”. К., 2009 р.
4. Про проведення Всеукраїнської учнівської олімпіади. Г. „Історія України” № 41, 2009.

Остапенко Любов Сергіївна,методист РМК
Категорія: Учням | Додав: Методист
Переглядів: 517 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Сьогодні
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Прогноз погоди
Подвійний клік на інформері - детальний прогноз на кілька днів

Block title
Block content

Block title
Block content

Статистика сайту
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Чутівський райметодкабінет © 2017