Скажи стресу “ні!" - Учням - Методичні рекомендації - Каталог файлів - Чутівський РМК
Єдина Країна! Единая Страна!
Чутівський районний методичний кабінет Четвер, 19.01.2017, 22:12
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту

Категорії розділу
Вчителям [32]
Методичні рекомендації для вчителівв
Батькам [26]
Методичні рекомендації для батьків
Учням [9]
Методичні рекомендації для учнів

Пошук

Форма входу

Опитування
Хто Ви, наш відвідувач?
Всього відповідей: 157

Новини Педпреса

Головна » Файли » Методичні рекомендації » Учням

Скажи стресу “ні!"
31.05.2013, 15:37
Розпочалась гаряча пора. У школах – іспити, державна підсумкова атестація, а вже за тиждень – те, чого випускники чекали найбільше: зовнішнє незалежне оцінювання. А разом із ним – чи не найбільший за шкільне життя стрес, адже ЗНО – не просто 200 балів із одного предмета. ЗНО визначить, яким буде увесь наступний рік, чи сяде випускник за студентську парту, чи готуватиметься іще один рік і чекатиме на другий шанс. Як зосередитися на завданнях і подолати стрес, портал «Педагогічна преса» запитав у практичного психолога Центру психології Українського католицького університету Галини Нетлюх.
- Що таке стрес і як з ним боротися?
- "Стрес – це не те, що з вами відбулося, а те, як ви це сприймаєте”, – так говорив Ганс Сельє, психолог, який досліджував та ввів поняття «стрес» у психологію. Стрес можуть викликати як позитивні (побачення, канікули, одруження), так і негативні ситуації. Він по-різному може впливати на людину. Може мобілізувати, додати енергії для вирішення стресової ситуації, а може ввести в стан «ступору», розгубленості. Так от, саме другий тип стресу є шкідливим для людини.
- Підготовка і здача ЗНО зазвичай супроводжується тривогою та переживаннями. Як не втратити самоконтролю і не розгубитися у стресовій ситуації?
- Для школярів важливо зрозуміти, яке значення вони надають переживанням, що для них означає «я боюся ЗНО, я навіть не хочу говорити, що найгірше може статися» Як правило, їм страшно далі говорити, чого вони бояться насправді. Все невідоме нас лякає. Варто зрозуміти, чого боїтеся, розповісти про свій страх. Скласти список своїх страхів, а навпроти кожного – дії, які можуть цей страх зменшити або нейтралізувати подальший негативний сценарій життя.
- Якщо, приміром, випускник боїться забути документи вдома?
- Потрібно в одній колонці записати страх, а у другій – список необхідних документів, скласти їх згідно списку ввечері в сумку, яку випускник візьме із собою.
- Часто діти хвилюються, що в момент складання тестів через страх забудуть усе, що вчили напередодні. Як діяти в такій ситуації?
Продумати послідовність дій в аудиторії під час написання ЗНО. Наприклад: Заспокоїтися-не роззиратися навкруги, не акцентувати уваги на інших учасниках – прочитати завдання – розрахувати час на роботу в чернетці та в чистовику – почати з легших завдань, які знаєте – читати завдання до кінця. Кожен може написати свою «стратегію» дій. Якщо учні були на пробному ЗНО, їм легше це зробити, бо мають розуміння, як все відбувається. Це важливо «пережити», бо в такий спосіб зменшується страх невідомого під час ЗНО, учні вже мають уявлення, що відбувається в аудиторії, де пишуть ЗНО. Передбачити, що відбуватиметься зранку до початку ЗНО: «Так, я хвилюватимусь, бо це – важлива подія в моєму житті. Я добре підготовлений і академічно, і психологічно. Я знаю, що маю робити. Я успішно здам ЗНО!» Позитивний настрій неабияк важливий. Можна написати історію свого успіху на ЗНО.
Важливо, аби діти самі хвалили себе за виконану роботу: «Сьогодні я добре працював, зробив все заплановане, і як винагорода – подивлюся фільм (чи інша активність, яка є приємною).
- Чи правда, що знервованість заразна? І краще ізолювати себе від людей, які нервують?
- Якщо йдеться про здачу ЗНО, особливо в негативному ключі, різні "страшилки” у дитини викликають підвищений рівень тривоги та переживань, то краще уникати таких розмов. Або ж акцентувати увагу на тому, що ситуації бувають різні, і не факт, що розказане – правда. Приміром, цілком могли бути ситуації, коли діти не знали певних відповідей, а вгадували їх і робили це блискуче.
- Якою має бути позиція батьків, які відправляють дитину на такий серйозний іспит? Хтось може підтримати, а хтось – навпаки, шантажувати і залякувати: на кшталт – не складеш, не отримаєш.
- Батьки мають розуміти, що їхня підтримка та віра в дитину є надзвичайно важливими в цей період життя дитини. І навіть якщо дитина про це не говорить, вона потребує цієї підтримки.
Насправді, діти дуже бояться розчарувати свої батьків поганими результатами (або не такими, як очікують батьки). Для них важливо знати, що їх люблять за те, що вони є, а не за "200″ балів на ЗНО. Не варто дитині говорити "Ти мусиш”, краще "Я бачив і знаю, що ти багато часу присвятив підготовці до ЗНО. Я думаю, що ти складеш його добре. ", "Чи можу я тобі якось допомогти? Я розумію, що ти переживаєш, це важливий етап твого життя. Я теж дуже переживав, коли складав вступні іспити до вишу.” Дитина та батьки мають розуміти, що після здачі ЗНО життя продовжується, і якщо результати не такі, як ви очікували, то є інші варіанти. Це не кінець світу і не ознака безперспективного майбутнього…
Австрійський психолог Ганс Сельє переконаний: люди не повинні й не можуть уникати стресу. Але можуть використовувати його та насолоджуватися ним, якщо краще пізнають його механізми та вироблять відповідне ставлення до життя… Тож бажаємо усім учасникам ЗНО навчитися бачити приємне і корисне навіть у стресових ситуаціях.

Категорія: Учням | Додав: Методист | Теги: підготоівка до ЗНО
Переглядів: 494 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Сьогодні
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Прогноз погоди
Подвійний клік на інформері - детальний прогноз на кілька днів

Block title
Block content

Block title
Block content

Статистика сайту
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Чутівський райметодкабінет © 2017