Головна » Файли » Методичні рекомендації » Вчителям

Методичні рекомендації для вчителів обдарованих дітей
18.02.2013, 11:47
Методичні рекомендації для вчителів обдарованих дітей

У школі Вам приходиться взаємодіяти з великою кількістю дітей. Усі діти, безумовно, різні, але з загальної маси завжди виділяється категорія «неординарних», обдарованих дітей.
Обдарованість – поняття багатогранне. Спробуємо викласти основні критерії, по яких визначаються обдаровані діти, а також деякі аспекти взаємодії між вчителем і обдарованою дитиною. Знайомлячись з критеріями, не слід забувати, що людина рідко має відразу всі яскраво виражені ознаки.
• Отже, ці діти рано освоюють і використовують багатий словниковий запас. На фоні однолітків це вигладить як випереджальне оволодіння усним мовленням і читанням.
• Обдаровані діти мають рідкісну спостережливість і зацікавленість. Діти, що володіють цією властивістю, характеризуються схильністю до навчання через експеримент.
• Діти, здатні пам'ятати велику кількість даних по визначеному питанню і дрібні деталі якої-небудь туманної події – це критерій ідеального учня в розумінні вчителя, чи не так?
• У таких дітей бувають періоди інтенсивної зосередженості: вони можуть робити уроки перед телевізором або читати під час бурі. Вони здатні усвідомлювати складні поняття, уловлювати відносини і думати абстрактно.
• У них широкий спектр інтересів, які постійно змінюється.
• Сильно розвиті навички критичного мислення і самокритики: вони не вірять на слово. Пам'ятайте, що такі діти через фанатичне прагнення до успіху не можуть змиритися з провалом. Вони прагнуть уникати конкуренції, якщо перемога під сумнівом. Варто помітити, що обдаровані нездатні сприймати керівництво або критику, вони не можуть змиритися з авторитетом учителя, завжди заперечують, наполягають на своєму, першими знаходять помилки в міркуваннях учителя, заважаючи своїм поводженням навчанню.
• У обдарованих ранній розвиток музичних, виконавських здібностей, а також схильності до спорту і мистецтва.
Отже, Ви ознайомилися з критеріями обдарованості і виділили зі своїх учнів обдарованих. Що варто пам'ятати, знати і робити тепер, щоб не дати таланту загинути, а допомогти підтримати і розвити його?
Дуже часто найбільш тямущі і найбільш винахідливі терплять у школі невдачу. Таке відбувається, коли талановита дитина втрачає інтерес до системи, що не кидає йому інтелектуального виклику.
Що до Вас робили в школі вчителя з обдарованими дітьми?
1. Їх переводили в наступний клас або застосовували прискорене проходження навчальної дисципліни.
. Для них розширювали види діяльності.
. Групували по здібностях.
• Ви повинні використовувати більш передові методики викладання, що звертаються до того, як спонукати учнів мислити і засвоювати нові знання.
Що відбувається зі здатними учнями в шкільному середовищі, що виявляється нижче їхнього інтелектуального рівня? Надані самі собі в пересічному класі вони можуть:
1. Розважатися витівками, стати неуважними і байдужими (не викладається відповідний матеріал).
2. Кинути школу (доросле життя більше задовольняє інтелектуальні потреби, чим школа).
3. Набути звички недбалої і неакуратної роботи (заїдає монотонність).
4. Скоріше сказати «Я не знаю», чим повторити давно відому інформацію («бунт проти зубріння»).
5. Ховати свої здібності, щоб уникнути додаткової роботи.
6. Виробити в себе перекручене уявлення про те, що вони насправді знають («комплекс переваги»).
Розвиток таланта в обдарованих дітей залежить цілком від педагогічної майстерності вчителя; допоможіть обдарованим дітям – вони майбутнє нашої країни.
Сайт Середньої школи № 164 м. Харків

Категорія: Вчителям | Додав: Методист | Теги: робота з обдарованими, методична робота
Переглядів: 548 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]