Головна » Файли » Сторінка психолога » Рекомендації

Рекомендації із формування мотивації для педагогів та батьків
29.10.2012, 18:57
Рекомендації із формування мотивації для педагогів та батьків

Існує низка науково розроблених способів підвищення мотивації в навчальному процесі,завдяки яким можна уникнути багатьох ускладнень. Для цього як педагогам,так і батькам необхідно дотримуватися таких вимог.
1.Скасуйте нагороди і призи за правильно виконані завдання,обмежуючись лише оцінюванням та похвалою.
2.Якомога менше використовуйте на уроках ситуацію змагання. Краще привчати дитину до аналізу і порівняння власних результатів та досягнень. Ситуацію змагання можна переключити на ігрові види діяльності.
3.Намагайтеся не нав'язувати навчальної мети «згори».Спільна робота з дитиною із вироблення мети і завдань може виявитися значно ефективнішою.
4.Необхідно пам'ятати і про те,що покарання за неправильне розв'язання навчальних завдань є останнім і найменш ефективним заходом,який завжди викликає негативні емоції й негативні емоції й негативно впливає на ставлення до навчання.
5.Намагайтеся уникати часових обмежень там,де це можливо ,тому що це не тільки пригнічує розвиток творчості,а й перешкоджає становленню внутрішньої мотивації.
6.Стежте за тим,щоб навчальні завдання не лише відповідали віковим обмеженням,а й мали оптимальний рівень складності,сприяли виявленню майстерності та компетентності учня. Регулюйте рівень складності,щоразу підвищуючи його.
7.Давайте учню право вибору навчального завдання,не обмежуючи при цьому його свободи.
8.Бажано добирати навчальні завдання з елементом новизни та непередбачуваності,що сприяє формуванню внутрішнього інтересу під час його виконання.
9.І на завершення : хотілося б нагадати, що підвищення пізнавальної активності , успішне засвоєння навчальної програми ,вищий рівень засвоєння теоретичного матеріалу стає неможливим у ситуації,коли будь-які стимули,що не стосуються навчання,стають основними.
3. Робота психолога з батьками
Батькам про підлітка
Заповіді батькам:
1.Не на навчайте того, з чим ви не обізнані,не соромтеся, якщо чогось не знаєте. Пообіцяйте з цим питанням розібратися й обов'язково це зробіть.
2.Не сприймайте дитину як свою власність, не ростіть її для себе. Ваша мета – викохати її для життя серед людей.
3.Довіряйте дитині. Розтлумачуйте те, що вона робить, із кращого, а не з гіршого боку. Залишайте за нею право на помилки. Тільки припускаючись помилок, дитина набуває вміння самостійно їх виправляти.
4.Не ставтеся до дитини зневажливо. Людина змалечку повинна відчувати свою значущість. Лише тоді з нею виросте творча, впевнена у своїх силах,відповідальна особистість.
5.Будьте терплячими , ставтеся терпляче до дитячих поривів; по-перше: розвиток особистості-випробування не лише для вас, батьків,але й для самої дитини. Виховуйте її вимогливою любов'ю. По – друге: ваша нетерплячість – ознака слабкості, перший показник невпевненості у собі.
6.Будьте послідовними у своїх вимогах, однак запам'ятайте: успіх у вихованні досягається не покаранням, а не стабільністю обов'язкових для виконання правил, спокійним тоном спілкування, неквапливістю.
7.Потурбуйтеся про те, аби ваша дитина накопичувала досвід у спокійному темпі. Дозволяйте їй відпочивати від ваших розпоряджень, зауважень, наказів. Нехай син або донька потроху вчаться самостійності.
8.Виключіть зі своєї практики вислів :» Роби, як я наказав» ,замініть цю форму вимог іншою: «Роби, тому не зробити цього не можна, це принесе користь». Дитина має звикнути діяти не за вказівкою (навіть батьківською), а тому, що це доцільно,розумно, потрібно для чиєїсь вигоди.
9.Оцінюючи дитину,кажіть їй не тільки про те, чим ви особисто незадоволені, а й про те, що вас у ній радує. Ніколи не порівнюйте свою дитину із сусідською, з її друзями, однокласниками. Порівнюйте вона була вчора та якою є сьогодні. Це допоможе швидше опанувати ази батьківської мудрості.
10.Пам'ятайте що для дитини ваше ставлення до своїх батьків є найкращим прикладом того, як треба ставитися до вас!
11.Організовуйте сімейне життя таким чином, щоб не лише ви мали обов'язки перед дитиною, а й вона перед вами. Дайте їй зрозуміти, що ви також потребуєте її посильної допомоги.
5 шляхів до серця дитини ( за Бруно Ферреро )
- дотик
- час
- слова-заохочення
- подарунок (спитайте чого дитина хоче )
- допомога.
Проблеми виховання в сучасній сім'ї :
1. Неузгодженість виховних впливів між подружжям;
2. Брак часу або небажання спілкуватися з дитиною ;
3. Перекладання обов'язків;
4. Педагогічна неграмотність;
5. Матеріальні негаразди;
6. Негативний вплив ЗМІ;
7. Втрата духовно-культурних цінностей;
8. Заохочення і покарання.
Спокійні батьки – Спокійні діти
Багато дітей у підлітковому віці зі спокійних, лагідних перетворюються на некерованих, грубих.
Які ж причини грубості підлітків?
1.Агресівність фіксується, коли діти за соціальним і психологічним статусом не відповідають своєму вікові – ще не засвоїли правил спілкування та поведінки в суспільстві. Це часто трапляється в сім'ях, де дитина одна – є ризик, що вона виросте егоїстом.
2.Спалах гніву, незадоволення виникають у відповідь на намагання дорослих принизити, образити, підкорити своїй волі.
3.Агресивність може бути рисою характеру, яку дитина успадкувала. Таким дітям важко в будь-якому колективі. Грубістю може вважатися влучний гумор підлітка.
Рекомендації батькам
1.Уникайте конфліктів, щоб не провокувати свою дитину.
2.Зважайте на те , що дитина вже виросла і має право на свою думку, а грубість, можливо, - намагання звільнитися від вашої опіки.
3.Найбільше підлітки не люблять батьківських повчань – тому ефективнішою буде спокійна, ввічлива розмова без категоричних оцінок і настанов.
4.Батьківський авторитет для дитини повинен бути непохитним. Якщо дорослі демонструють нестримність, істерію, непослідовність – важко чекати від дитини кращої поведінки.
Підліток хоче відчути себе дорослим, самостійним, його дорослість виявляється у поведінці всупереч волі батьків. Коли підліток відчуває, що його думку поважають, радяться з ним, підкреслюють його значущість у сім'ї і школі, тоді він акцентуватиме увагу на своїй дорослості інакшим способом, поважатиме думку близьких.
Підлітку необхідне переконання, що він не байдужий для дорослих, його розуміють і намагаються допомогти у складній ситуації.
Підготувала Гордієнко Н.В., методист
Категорія: Рекомендації | Додав: Методист | Теги: рекомендації психолога, робота психолога
Переглядів: 945 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]